Friday 3 August 2012

Da'ie Cap Ayam

HUH?? Motif namaku dikaitkan dengan cerita ni??




Daie cap ayam? Usrah cap ayam? 


Petikan majalah jom isu 1:

Usrah terbina dengan elemen-elemen manusia. Jika manusia ikhlas menjayakannya, maka usrah mengembalikan sesuatu yang baik buat mereka. Andai kita letak jangkaan yang tinggi pada usrah, sedarlah bahawa USRAH PUN MENJANGKA SESUATU YANG TINGGI DARIPADA KITA.

Usrah pun ada rohnya, bukan zombie kampung cempedak di luar pagar.

Dan ketahuilah, penapis Allah juga bukanlah penapis murah dari pasar malam kerana RAMAI ORANG CAP AYAM AKAN TERTAPIS DI SITU.

Lalu beringatlah untuk sentiasa menjaga Allah, maka ALLAH AKAN JAGA KITA DAN USRAH KITA.

Kerana nyata-nyata, ALLAH MAHA ADIL.

Wallahualam.


__________________

Tak perlu cakap banyak. Muhasabah sejauh mana kita melayan usrah kita sendiri sebelum kita mengharapkan adik-adik melayan usrah mereka seperti yang kita harapkan.


Wassalam.

4 comments:

  1. Salam cikgu, saya tengok gaya tulisan cikgu dah berubah la. Isi same je, tapi gaya tulisan pulak berubah, apa yang terjadi cikgu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsalam wbt anon, takde ape pun yg terjadi. Gaya penulisan utk post ni nampak lain sebab it wasnt from me. =) Ini adalah petikan dari majalah jom (as written above), i put it here as a significant reminder for me. (kalau tengok gaya bahasa di atas rasanya dah boleh agak author dia adalah APG dlm majalah jom tu) =)

      Delete
    2. Owh silap, tak perasan ada "Petikan majalah jom isu 1:"

      Tapi bila baca memang bukan tulisan cikgu pun, bila cikgu nak keluar tulisan sendiri?

      Delete
    3. Bila nak keluar tulisan sendiri? All the previous posts tu, mostly tulisan sendiri la tu, unless mentioned in the post.

      Delete